Balon Fabrikaları

Tarih: 02.01.2025 13:21
Balon Fabrikaları
 Balonlar, çocukların en sevdiği oyuncaklardan biridir. Süs balonları olarak da bilinen bu balonlar dışında farklı balon çeşitlerinden bahsedilebilir. Örneğin yolculuk için balon üretimi yapan balon fabrikaları ile dekoratif amaçlarla kullanılan balonlar aynı olmayacaktır. Yani fabrikalar da malzeme özelliklerine göre değişebilir. Bu açıdan balonların hem kullanım hem de üretim alanları oldukça geniştir. Klasik mekân süsleme balonlarının nasıl üretildiğiyle ilgili kısa bir bilgi verilirse, bunlar özel bir malzeme karışımının kalıplara bulaştırılmasıyla oluşturulur. Balon ana malzemeleri kalıp balon demirlere bulaştırılınca geriye balonun uç kısmının ayarlanması kalır. Renklendirme işlemi genellikle sonradan yapılmaktadır.
Reklam İçin Balon
Balon çeşitleri arasında en yaygın kullanılan bir çeşit, reklam balonlarıdır. Bu balonlar, işletmelerin girişlerinde sabit olarak yer alabildiği gibi geçici bir süre fuar alanlarında tanıtım amaçlı da kullanılabilir. Bazen de yeni açılan firmaların tanıtımı için çevredeki tüm alanlar balonla kaplanabilir. Bundaki amaç dikkat çekmektir. Yani daha fazla dikkat çekerek müşteri kapasitesinin artması hedeflenir. Bu gibi amaçlarla kullanılan balonların hazırlandığı reklam firmaları, ürünleri üretici balon firmalarından alır. Bazen doğrudan fabrikadan alınsa da genelde toptan dağıtıcı firmadan temin edilmektedir.  Şekil ve renk özellikleri açısından bunların kendi içinde farklı yüzlerce türü olabilir.  Nasıl bir görüntü elde edilmek isteniyorsa buna göre ürün seçilir ve anlaşma yapılır. Eğer balon tek parça ve büyükse de buna yönelik ayrıca bir tasarım belirlenebilir. Ek olarak balonların park gibi alanlarda oyun sahası olarak da kullanıldığını eklemek gerekiyor. 
Balon Ücretleri
Balon fiyatları çeşitleri ve üretim şeklinden de anlaşılacağı üzere oldukça farklıdır. Sıradan balonlar marketlerde adet fiyatı 0,50 kuruş 1 lira olabilecekken fuar tanıtım alanlarında kullanılanlar daha farklı olacaktır. Yani;
  • Balonların büyüklüğü
  • Kaç tane kullanıldığı ve üzerindeki desen özellikleri
  • Ne amaçla kullanıldığı
  • Üretim aşamasında ne tür işlemlerden geçtiği
  • Üretim döneminde kullanılan malzemelerin özellikleri, kalitesi
  • Fabrika fiyatlandırma politikaları
  • Genel balon piyasası durumu
  • Ülkedeki ekonomik gelişmeler, kriz vs. durumları genel olarak etkili olmaktadır. Balonların satışını yapan firmalar genellikle üretici firmalardan aldıkları fiyata kendi paylarını eklemektedir. Yani ne kadar fazla ara firma varsa o kadar çok fiyat eklenecektir.


 
İlgili Ürünler
Yükleniyor...